Vannak helyzetek, amikor ki kell lépni a megszokott kommunikációs sémákból. Eddig sem volt őszinte a mosolyom az aktuális helyzetre rosszul reagáló reklámok láttán, de most már dühös vagyok. Sőt, én szégyellem magam azok helyett, akiknek kéne. Megcsúfolva érzem a szakmám, főleg az orbitális online kommunikációs bakik láttán.
Alig 3 napja jött velem szembe az egyik drogéria lánc kedvesen invitáló reklámja: "gyere a legközelebbi boltunkba, várunk szeretettel." Nem, nem megyek, de ha azt üzented volna, hogy rendeljek tőled online, biztosan behúzol. Vesztettél barátom, de nem csak engem, hanem mindazokat, akik mástól rendeltek.
Most rendelj napelemet, külföldi üdülést kapsz ajándékba
A mai 'kedvencem' pedig a mellékelt reklám. Szerintük emberek ezreinek jut eszébe, hogy most, éppen most szereltessenek napelemet a házukra? És az az idióta, aki nem kattint az izgalomtól reszkető ujjakkal azonnal a megrendelés gombra, a felajánlott ausztriai üdülés biztosan észre téríti és máris egy napelemes rendszer boldog tulajdonosának érzi magát? Aki persze a szerelés idejét egy ausztriai üdüléssel vészeli át. Mire hazaér, pikk-pakk minden kész. Mire hazaér... de hagyjuk is…
Hiába, megint csak a szakmám felelőtlen képviselőit szidom. Elveszítették a realitás érzéküket? Felelőtlenek? Nehezebb kreatívnak lenni és gondolkodni kicsit? Nem tudnak kilépni a megkaptam a pénzt - tökmindegy hogyan költöm el lázálmából?
Ébresztő! A világon éppen a Covid-19 söpör végig. Egészen máshol kéne megtalálni a kommunikációs fókuszokat. Egészen másképpen kéne megszólítani az embereket. Dobjátok el a megszokott sémákat és vegyetek elő új ötleteket, leheljetek igazi életet a kommunikációtokba! Amíg lehet, amíg nem késő. Mielőtt elfelejtenek, mielőtt már nem vagy tényező többé. A vevő nem bocsát meg mindent. És nagyon jól teszi.
Ne hozzatok rossz kommunikációs döntéseket. Legalább most ne, amikor élet-halál harcot vívtok a vásárlóitok, a partnereitek megtartásáért. Vigyázzatok magatokra és kommunikáljatok jól.