KözelképeM

A láthatatlan korosztálytól a megértett korosztályig

Marketinges merengés az elégedett vásárlóról

2019. május 31. 16:31 - Koch Mária

Mert a vásárlónak elégedettnek kell lennie

Az elégedett vásárló, mint a vállalat értékét növelő tényező

 

Ugye abban egyetértünk, hogy minden vállalkozásnak vannak vevői, függetlenül attól, hogy milyen szektorban tevékenykedik. Küszködünk vele, én is, te is, hogyan tartsuk meg a vevőinket, sőt, hogyan változtassuk őket ügyfelekké. Mivel a Harry Potterek csak a mesékben képesek varázsolni, nekünk maradnak a marketinges módszerek. Számomra a vevők megtartásának egyik kulcskérdése a vevői elégedettség mértéke. Erről írok most néhány tapasztalatot, hátha nektek is segít. 

vasarlo.jpg

 

Mit jelent a vásárló elégedettsége?

Az elégedettség akkor jön létre, amikor a vevőben tudatosult a termékünkkel kapcsolatos elvárásának és a tapasztalt teljesítménynek összehasonlításából realizált érzet. Nyilván minden vállalat arra törekszik, hogy ez az érzet az elégedettség és ne a csalódás irányába mozduljon el.

A vállalat jó hírnevének építésében stratégiai fontosságú a márkahűség kialakítása. A Teljes Vevő Elégedettség (TVE) azt is jelenti, hogy az adott vállalatnál mindenki a vevők elégedettségét tekinti a legfontosabb célnak.

Kik csinálják jól?

Nyilvánvalóan az a vállalat építi jól a saját márkáját, aki folyamatosan elemzi tevékenységét, és ugyanezt teszi a konkurensei teljesítményével, tehát elemez, elemez, elemez…

Kik csinálják még jobban?

A profik arról is gondoskodnak, hogy célpiacaik tudjanak arról, hogy elemzik az üzletáguk teljesítményét, és minden intézkedésük az irányba mutat, hogy növeljék vevőik elégedettségét.

Igen szoros összefüggést figyeltem meg a termék minősége, a vevői elégedettség és a vállalat jövedelmezősége között. Így tudnám ábrázolni:

Mit csinál a vevő?

Az a vevő, aki elégedett, nagy eséllyel ismételt vásárlóvá válik. A vállalat számára legfőbb törekvés lehet, hogy az ismételt vásárlót ügyféllé konvertálja. Az ügyfél már egy magasabb szintű vevői kategória; olyan vásárlót jelent, aki bizonyos termékkategóriákat csak a vállalattól szerez be.

elegedett.jpg

A vevői elégedettség, a vállalat jó hírneve és a marketing hármas összefüggése

A professzionális gondolkodású vállalatvezető a marketingre, mint a vállalat egészére kiterjedő szemléletmódra tekint, s nem csak a kötelező hirdetési kényszert látja benne. A legújabb marketing trendek között igazán sikeresnek számít az úgynevezett word of mouth, azaz a szájmarketing, mely nagyban segíti a márkahű vásárlói kör kialakítását.

A gyakorlatban úgy néz ki, hogy az ügyfelet bevonják a vállalat életébe, és ellátják olyan nem publikus információkkal, apróbb titkokkal, melyek a márka nagyköveteivé, szószólóivá teszik az ügyfelet, aki kötődésétől vezérelve már másokat is rávesz a termék kipróbálására. Elismerem, hogy nagy kihívás a szószólókból olyan partnereket kovácsolni, akikkel a vállalat aktívan tud együttműködni a termék népszerűsítésében, ám a megoldás működik.

Figyelni a marketingre

Egyetlen megoldás sem működik általánosságban. Ha nem szabod magadra és rosszul csinálod, inkább kudarcba fullad, mint sikert hoz.

Az ábrám a folyamat lépéseit mutatja meg.  

Ne feledjétek, az új megoldások is akkor igazán sikeresek, ha kiváló ötlettel, megfelelő tervezéssel és kivitelezéssel, illetve a vevőink aktív részvételével párosulnak.

Nő, marketinges, újságíró, 50 év feletti vagyok. Küldetésem, hogy segítsek megbízóimnak eljutni a vevőikhez. Küldetésem, hogy azokban a témákban, melyek nagyobb társadalmi figyelmet kell, hogy kapjanak, kutatómunkát végzek és segítséget próbálok nyújtani.

20 év marketinges munkatapasztalat, több mint 5600 konzultációs óra, több mint 250 kampány, több mint 150 vállalalati ügyfél és jónéhány segító projekt köthető hozzám.

Klimaxnapló... és Marketinges szemmel... írok a KözelképeM nevet viselő blogomban.

Hol találsz meg?

http://medianexus.hu/http://www.40plusz.hu/https://kochmaria.hu/

https://www.facebook.com/maria.koch.716

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kochmaria.blog.hu/api/trackback/id/tr3914872502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása