KözelképeM

A láthatatlan korosztálytól a megértett korosztályig

Társadalmi felelősségvállalás vagy remek reklámkampány?

2019. augusztus 07. 15:10 - Koch Mária

 

tarsadalmi_felelossegvallaas.jpg

Lehet mindkettő, de ne keverjük sem a sorrendet, sem az okokat. Nagyot robbant az egyik kólás cég legújabb kampánya. Érzelmekre ható kreatívval és üzenettel állt elő: a szerelem, az szerelem, légy homoszexuális, leszbikus, vagy hetero. És egy így is van, bárki identitásától függően választhat párt magának és szabadon dönthet a nemi hovatartozásáról.

A kampány az immár szokásosnak mondható szélsőséges indulatokat váltotta ki. Előkerültek a fújolók, a hont kivont karddal védő hetero-pártiak és a szimpátiatüntetésük jeleként a szivárványos címkébe öltöztetett palackokkal fotózkodók.

De mi történt a háttérben?

Tovább
27 komment

Emberkísérlet - magamon tesztelem a klimaxra kapható szereket

2019. július 24. 19:10 - Koch Mária

Már elég sokszor írtam arról, milyen kellemetlen tüneteket okoz a klimax nekem. A hormonkezelést nem vállaltam, mert azt  gondoltam, hogy előbb kipróbálok olyan növényi összetevőjű szereket, melyek elérhetők a gyógyszertárakban. Ráadásul az is eszembe jutott, ha már írok a klimaxról, miért is ne próbálnám végig a termékek sorát, hátha találok nektek is olyat, amivel érdemes próbálkozni.

Jelenleg a harmadik terméknél tartok. Próbálom reklámmentesen leírni a tapasztalataimat. Őszinte leszek, de ez nem jelenti azt, hogy nektek nem válhat be az, ami nekem nem működött és fordítva.

Az első és eddig leghatástalanabb cucc:

Nem is értem, miért szavaztam neki bizalmat majdnem fél évig.

Tovább
Szólj hozzá!

Azok a használhatatlan nők

2019. július 16. 11:30 - Koch Mária

Elegem van azokból, akik név és arc nélkül fröcsögnek minden klimaxxal kapcsolatos megnyilvánulás kapcsán. Persze arctalanok és névtelenek, de jobbára férfiak, mert a kommentek nagy részéből egyértelműen kiderül, hogy ők azok a magukat macsónak gondoló alfahímek, akik a nőkre eszközként tekintenek. Mert mit gondoljak egy olyan komment kapcsán, ami így szól: ti nők vagy menstruáltok, vagy klimaxoltok, lényeg, hogy mindig használhatatlanok vagytok. Mi van? Mire akar ez a drága jóember használni minket? Megkérdeztem tőle, nem válaszolt. Talán jobb is.

Tényleg fel sem fogják sokan, hogy a klimax nem a nők döntése, hanem egy élettani folyamat, ami ha akarjuk, ha nem, bekövetkezik. És nem mindenki ússza meg azzal, hogy egyik hónapról a másikra elmarad a menzesze és kész-passz. A legtöbb nőnek vannak kisérő tünetei és az igazán pechesek elég nyomorultan tudják érezni magukat időnként.

És van még egy nagyon fontos szempont, ami úgy tűnik, valamiért nem ragad meg a fejekben.

Tovább
2 komment

Nem a trolloknak szól a klimaxnapló

2019. július 11. 11:36 - Koch Mária

Erika története a klimaxról

Végre.... elindultak azok a hozzászólások és levelek is, amelyekért elkezdtem a klimax téma feltárását.

Mert nyilván nem a fröcsögő trollok miatt kezdtem el feldolgozni a saját tapasztalataimon keresztül a menopauza összetett problematikáját. Reméltem, hogy megérkeznek azok, akiknek érdemi véleményük van a témáról, vagy a saját érintettségük okán konkrét tapasztalatokkal rendelkeznek.

Nos, Erika személyében jelentkezett az első hosszabb tapasztalat-megosztás.

Nevét kérésére megváltoztattam és anonimizáltam a termék és az orvosa nevét, hogy ne reklámozzunk senkit. Az írását egyebekben teljesen változatlanul közlöm. Olvassátok nyitottan és befogadóan, mert nem mindenkinek könnyű kimondani, min megy keresztül.

no-ir.jpg

Erika levele

"Kedves Mária!

Elnézést, hogy így ismeretlenül írok Önnek. Olvasom a klimax-blogját és mindazok kezdetén tartok, amikről Ön ír.

Tovább
Szólj hozzá!

Egy 50 év feletti átlagfogyasztó véleménye a reklámokról

2019. július 10. 09:15 - Koch Mária

Továbbra is gyűjtöm a fogyasztói véleményeket az 50 év feletti korosztályból. Hiszen nekik is szólnak a reklámok. Nekik is szólnak a reklámok? Álljon itt Eszter véleménye ebben a kérdésben.

 

Eszter kettős szerepben van: vállalkozóként életbevágóan fontos a számára, hogy jól reklámozza a termékeit, 50 év feletti fogyasztóként azonban a befogadó szerepkör az övé. Hogyan vélekedik vajon a reklámokról potenciális vevőként?

_5310357.JPG

Konkrétan az 50 év felettieknek készülnek szerinted reklámok?  

Persze, a sok gyógyszer…

Elégedett vagy velük?

Hát nem, de talán azért szólítanak meg minket leginkább gyógyszerekkel, mert sokan tönkrementek akár már 50 éves korukra is.

Tovább
40 komment

Milyen reklámra kattannak az 50 év felettiek?

2019. július 05. 17:19 - Koch Mária

Bárhány embert megkérdezel, azt fogja mondani szinte kivétel nélkül, hogy utálja a reklámokat és reklámkerülő. Ha azt kéred, sorolja fel azt az ötöt, amit a legjobban utál, simán felsorolja, sőt, még többet is. Most akkor reklámkerülő, vagy sem? 

sajat-foto-ferfi_jelolt.jpg

A képet én fotóztam külföldön, ahol nem ciki egy szenior a címlapon. Sőt...

Rengeteg ilyen példám van a húszéves marketinges múltamból.

Amikor a legolvasottabb bulvárlapot ajánlottuk hirdetési felületként, elképedve kérte ki magának aktuális cég aktuális döntéshozója:

Tovább
3 komment

Mi, klimaxoló nők: a klimaxnapló folytatódik

2019. június 26. 11:00 - Koch Mária

Beszélgetésem Eszterrel

Eszterrel a vállalkozása kapcsán készítettem anyagot, de amikor egyeztettük a részleteket, felvetettem neki a változó kor témakörét is. Mit szólna hozzá, ha megosztaná velem ezirányú tapasztalatait? Elmondtam neki, mennyire fontos, hogy legalább mi nők merjünk erről beszélni. Lenyűgözött a nyitottsága és az a természetesség, ahogy beszélgetni tudtunk.

eszter-koch-maria.JPG

Intro a klimax témához:

Amikor a beszélgetésben áttértünk a változókori megéléseinkhez, elmondtam Eszternek, hogy a változásaimat mindig egy életszakaszhoz történő viszonyítással tudom jól megfogni.

Tovább
18 komment

Miért könnyű mégis a klimaxról beszélni?

2019. június 23. 17:56 - Koch Mária

Elég sokat gondolkodtam, mielőtt eldöntöttem, hogy a nyilvánosság elé állok a saját klimaxommal.

gondolkodom.jpg

Amikor a munkám kapcsán egy megbízómmal beszélgetek, mindig elmondom, mennyire fontos, hogy önazonos legyen abban a témában, amit képvisel. Ha kávét forgalmaz, akkor tudjon mindent a kávéról, sőt, ismerje a szakmai trükköket, és legyen egy olyan plusz érték, amit a többi kávés között csak ő képvisel. Ezt a gondolatmenetet szerettem volna átültetni a saját blogomba is. Hogyan tudok úgy másoknak segíteni, ha én nem adom hozzá azt a bizonyos plusz értéket? Nyilvánvaló, hogy húsz évesen nem lehet hitelesen beszélni a klimaxról. Az már kevésbé meredek, ha ötven felett beszélek róla, de igazán hiteles akkor vagyok, ha elmondom a saját tapasztalataimat. Ide lyukadtam ki és ez a gondolat nem is hagyott békén. Tényleg csak így érdemes, szögeztem le magamban, de ez a megállapítás rögtön rengeteg egyéb kérdést vetett fel.

Milyen mélységig kell a menopauzáról beszélni ahhoz, hogy érdemben elgondolkodtasson másokat?

Tovább
Szólj hozzá!

Klimaxolj te is b…meg, utána beszélgessünk…

2019. június 21. 17:33 - Koch Mária

Az előző bejegyzésembe nem véletlenül került bele a „klimaxos hülye tyúk lettem” kifejezés. Pontosan azért írtam, mert még a nők többsége is ezt mondja magáról, nemhogy mások. Például azok, akiknek fogalmuk sincs arról, mit élünk át, amikor letarol a változó kor. Pont olyan, mint az egyébként igazán cuki férfi doki a szülésnél, amikor azt mondja: ne jajgasson anyuka, nem fáj az annyira… aha…szüljél előbb, b…meg, aztán magyarázz… gondolja magában a fájdalomtól szétszaggatott kismama.

Pontosan ezt gondoltam akkor, amikor az orvosomnak kiöntöttem a szívem.

Tovább
27 komment