KözelképeM

A láthatatlan korosztálytól a megértett korosztályig

Egy 50 év feletti átlagfogyasztó véleménye a reklámokról

2019. július 10. 09:15 - Koch Mária

Továbbra is gyűjtöm a fogyasztói véleményeket az 50 év feletti korosztályból. Hiszen nekik is szólnak a reklámok. Nekik is szólnak a reklámok? Álljon itt Eszter véleménye ebben a kérdésben.

 

Eszter kettős szerepben van: vállalkozóként életbevágóan fontos a számára, hogy jól reklámozza a termékeit, 50 év feletti fogyasztóként azonban a befogadó szerepkör az övé. Hogyan vélekedik vajon a reklámokról potenciális vevőként?

_5310357.JPG

Konkrétan az 50 év felettieknek készülnek szerinted reklámok?  

Persze, a sok gyógyszer…

Elégedett vagy velük?

Hát nem, de talán azért szólítanak meg minket leginkább gyógyszerekkel, mert sokan tönkrementek akár már 50 éves korukra is.

Te célcsoportja vagy ezeknek a reklámoknak?

Szerencsére nem, nem szedek semmit, de akkor is ezekkel a reklámokkal találkozom. Közel egy éve átestem egy epekő műtéten. És nagyon rossznak látom a gyógyszer reklámokat például.

Nocsak… Megmagyaráznád, miért gondolod így?

Mert azt látom, hogy ha felfújódsz, akkor szedjél ilyen-olyan bogyót rá… Mi lenne, ha inkább azt mondanák…” Te, ha felfújódsz, vizsgáltasd már ki magad, hátha van valami komolyabb bajod…”  Nem az okok megszüntetésére hívják fel a figyelmet, csak tüneti kezelésre adnak megoldást és ez akár veszélyes is lehet. Engem ezért bosszantanak, mert tudom, hogy ez egy látszat dolog. Beveszed az akármilyen tablettát, egykét órára jobban leszel, de a problémádat nem szünteti meg.

A befogadó szemszögéből nézve, milyen a jó reklám szerinted?

Ami lehetőségeket mutat meg, ráirányítja a figyelmem a korosztályom számára fontos kérdésekre. És nem kell, hogy ezek komoly témák legyenek, csak trafáljanak bele abba az élethelyzetbe, amiben az 50 év feletti korosztály, így én is vagyok. És ezen belül nem is a kreativitás a fontos, hanem az üzenet mélysége és hitelessége, legalábbis a számomra.

Mit érhetnének el a reklámok nálad, ha olyanok lennének, amilyet vázoltál?

Jobban bíznék ezekben a reklámokban, és érdeklődőbb lennék azoknak a termékei iránt, akik értelmesen szólnak hozzám. Nagyobb kedvem lenne kipróbálni őket, hosszabb távon pedig biztosan azokat vásárolnám meg, amelyek valami pluszt is nyújtanak nekem.

Mire gondolsz?

Például nem sajnálnak le, nem egy gyenge, támogatásra szoruló színben tüntetnek fel. Szerintem az az ideális, amikor rendben vannak az emberek és harmóniában élnek önmagukkal és a környezetükkel. Ehhez a reklámok kényelmi, élvezeti és egészségmegőrző jellegű üzenetei nagyban hozzá tudnának járulni.

Eszter véleménye több kérdést is felvethet.

Eszter véleménye abból a szempontból érdekes, hogy a gyógyszerforgalmazóktól (értem itt a reklámozható termékeket) várja el, hogy edukáljanak és preventív szemlélettel legyenek jelen a piacon. Persze, igaza van, de csak ez nem lehet a piaci jelenlétük egyetlen mozgatórugója. Lássuk be, a gyógyszerek eladásában akkora biznisz van, hogy kapásból elég csak az értékesítésre fókuszálni a reklámokban. Megfogalmazzák a problémát -hasgörcs, fejfájás, puffadás, lábgomba-, melyre az aktuális termék a megoldás. Egyszerű, mint a bot, ahogy mondani szokták. Miért is kéne mással foglalkozni, ha így is dől a bevétel?

DE! És itt van a lényeg: a szemléletváltás ideje már régen eljött, szóval ideje lenne felzárkózni a korszerű és emberközpontú kommunikációhoz!

Hogyan lehetne kommunikálni? Hát, elsősorban felelős hozzáállással. Építsék be a preventív szemléletet a kommunikációjukba. Legyenek a társadalom számára hasznos üzeneteik, esetleg szervezzenek célzott szűrővizsgálatokat az 50 év felettieket érintő leggyakoribb betegségek kiszűrésére.

Jelenleg valóban úgy tűnik, hogy csak az eladás-bevétel aránya a fontos, a gyógyszerforgalmazók marketingesei szeme előtt Dagobert bácsi dollárjelei forognak. 

 

Mivel valóban az 50 év felettieket célozza meg a legtöbb gyógyszerreklám, ezért érdemes lenne elgondolkodni azon, hogyan lehetne kooperálni ezzel a korosztállyal. Hogyan lehetne figyelembe venni az egészségi állapotukat, hogyan lehetne becsempészni a preventív-és támogató szemléletet az értékesítési folyamataikba úgy, hogy ne érezzék azt, hogy közben a gazdasági érdekeik csorbulnak.

Biztos vagyok benne, hogy a szemléletváltás jót tenne az egészségügy számos területén. Javítana az orvos-beteg viszonyon, növekedhet a bizalom az emberekben, mert ha több tudással rendelkezünk, illetve érezzük azt, hogy gondoskodni próbálnak rólunk, hogy fontosak vagyunk, akkor nyilván nagyobb bizalommal fogadjuk akár a reklámüzeneteket is. 

Ezek a beszélgetések is a kutatómunkám részét képezik, és tovább növelik azt az adat és információhalmazt, melyekből sokkal jobban össze tudom állítani a stratégiai kommunikáció elemeit a megbízóim számára. A gyógyszergyártók és forgalmazók számára is egyre jobban körvonalazódnak az ajánlásaim. 

A véleményben megfogalmazottak nem feltétlenül tükrözik az én álláspontomat.

Nő, marketinges, újságíró, 50 év feletti vagyok. Küldetésem, hogy segítsek megbízóimnak eljutni a vevőikhez. Küldetésem, hogy azokban a témákban, melyek nagyobb társadalmi figyelmet kell, hogy kapjanak, kutatómunkát végzek és segítséget próbálok nyújtani.

20 év marketinges munkatapasztalat, több mint 5600 konzultációs óra, több mint 250 kampány, több mint 150 vállalalati ügyfél és jónéhány segító projekt köthető hozzám.

Klimaxnapló... és Marketinges szemmel... írok a KözelképeM nevet viselő blogomban.

Hol találsz meg?

http://medianexus.hu/http://www.40plusz.hu/https://kochmaria.hu/

https://www.facebook.com/maria.koch.716

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kochmaria.blog.hu/api/trackback/id/tr8014927780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kéki béla 2019.07.11. 07:30:53

Reklám: irtom ahol és ahogy tudom. Neten adblock, tévében távirányító, papír alapú újságot már rég nem olvasok, már csak az óriásplakátokat kell valahogy kizárnom.

cso zsi 2019.07.11. 08:13:25

@kéki béla: Ugyanígy teszek.
A cikk szerint elvileg célcsoport vagyok. Gyakorlatilag meg nem.
Kereskedelmi csatornák reklámközti filmjeit pont ezért nem nézem.
Egyéb néznivaló értelmes ember számára meg nem nagyon van. A "királyi" csatornák kiesnek helyből.
Ugyanez a rádiókban. Ahogy megszólal egy reklám, el-vagy kikapcsolom a készüléket.

cso zsi 2019.07.11. 08:13:26

@kéki béla: Ugyanígy teszek.
A cikk szerint elvileg célcsoport vagyok. Gyakorlatilag meg nem.
Kereskedelmi csatornák reklámközti filmjeit pont ezért nem nézem.
Egyéb néznivaló értelmes ember számára meg nem nagyon van. A "királyi" csatornák kiesnek helyből.
Ugyanez a rádiókban. Ahogy megszólal egy reklám, el-vagy kikapcsolom a készüléket.

dmwd 2019.07.11. 08:48:11

Még egy hasznos szolgáltatást használok: ha érdekel egy film a tv-ben, akkor nagy ritkán felveszem, de gyakrabban a timeshiftet használom. Az elején elindítom, elmegyek fürdeni, stb... , így amikor elkezdem nézni, már simán át tudom tekerni az összes reklámot és film ajánlót.

Kopasz Szuzukis 2019.07.11. 08:48:58

A legtöbb mai reklám idiótának, gyengeelméjűnek, kreténnek nézi a "célcsoportot". És a reklám megrendelői debill módon tapsikolnak hozzá. Ahelyett, hogy az összes "reklámszakembert" jól fenékbe rúgná.
Hülyének nézik a vásárlót, és hülyeségekkel tömik az agyát.

murray 2019.07.11. 09:24:02

"Élőben" én se tv-zek (kivéve football) mindent reklámokat áttekerve nézek vissza.

Ami dühitő hogy a gyógyszerreklámokban a "náthás apuka" a birka a balfasz ember akit anyuka és a gyerek simogat a paplan alatt hogy gyógyuljon meg!

Az a szingli macskás bepókhálósodott combközepű nő aki ezt a nem létező jelenséget kitalálta azzal elbeszélgetnék egy pár szó erejéig.

Koch Mária 2019.07.11. 11:00:39

@kéki béla: igen, ez abszolút tendencia. Reklámkerülők lettünk.

Koch Mária 2019.07.11. 11:02:07

@dmwd: Valóban, amióta a technika engedi, egyre többen így reagálnak.

Koch Mária 2019.07.11. 11:06:07

@murray: Ja, ja.... de meglepődnél, hogy a reklámkreatívok között mennyire kevés a nő, úgyhogy sanszos, hogy férfiak írták ezt a sztorit (is).
Ez nem nemi kérdés, hanem az, hogyha nincs jobb ötlet, akkor a sztereotípiákra építenek, ami bizony mulatságos is lehet ha jól fogják meg, ha nem, akkor pedig ilyen érzéseket vált ki belőled, jogosan.

cso zsi 2019.07.11. 11:42:28

@Koch Mária: Kizárt. Pont a "sztereotípia" miatt.
Férfiember nem hal bele egy fokos hőemelkedésbe.
De ahogy "gatyában, sörrel a kézben, fotelban terpeszkedve meccset néző" is van, tán ugyanebből a típusból akad a fenti is.
Ezzel a férfi nem fog büszkélkedni, de az asszonyok beszédtémája lesz.

citrix 2019.07.11. 11:52:51

A reklámokat nem tudom ki nézi végig de élő embert még nem láttam aki azonnal el nem kapcsolt volna más csatornára vagy ki nem megy inni/enni/mást tenni ameddig tart. + utána az ajánlók, az egész csak töltelék, teljen az idő. A reklámok legjobb példái a pénzmosásnak, trükközésnek mert a reklámot megrendelő is tudatában van a nulla hatékonyságnak de az adóból leírható és a reklámot közzétevő média visszacsorgat zsebbe tisztán. A publikum pedig nézheti a megszámlálhatatlan remek gyógyszert, ételkiegészítőt, csodakenőcsöt, banki ajánlatot és egyéb finomságokat.

Koch Mária 2019.07.11. 12:10:40

@citrix: Nem értek egyet veled nagy vonalakban. Sosem vásároltál még semmit pl. webshopban? Sosem vettél meg semmit egy akció hatására? Én pl. az új tévémet azért vettem meg, mert pont az a márka volt 25%-kal olcsóbb, amire vadásztam.

Sosem használtad az árösszehasonlító oldalakat? Sorolhatnám még, mire jók a reklámok. És ne feledjük el, vannak zseniális reklámok, melyek ikonikus filmekként keringenek az interneten, többmilliós nézettséggel. Szóval nem csak fehér-vagy fekete ez a téma, rengeteg árnyalata van.
Rengeteg remek dolgoról nem is tudnánk hogy van, ha nem lenne reklámozva. A reklám célja az értékesítés (még ha nem is sikerül mindig jól megfogni kreatív oldalról) és nem a pénzmosás.

Koch Mária 2019.07.11. 12:17:38

@cso zsi: a lényeg, hogy senki nem hal bele... a sztereotipiák abszolut alkalmasak feszültségek keltésére akár a két nem között is. Már ha ugrunk rájuk...
Ezért sem szabad felülni nekik, kellő jovialitással érdemes kezelni, és nem érdemes ugrani rájuk. Azért ágyazódtak be mélyen, mert építenek valamire, amire ugrik a tömeg.

Az egészséges cinizmus, a képesség, hogy tudunk röhögni saját magunkon is akár, jófelé vihet.
Nem olyan fekete-fehér a világ.
Olvass bele a klimaxos írásaimba és főleg az azokhoz fűzött kommentekbe. Na ott aztán olyan durván előjönnek a sztereotípiák, hogy a fal adja a másikat. Ehhez képes semmi, amiről most beszélünk. :)

citrix 2019.07.11. 12:36:40

Reklám hatására nem szoktam vásárolni. Amit veszek azt így is, úgy is mert kell. Árakat összehasonlítani persze érdemes ha ugyanarról a termékről van szó. Csak azért nem vásárolok mert reklámozzák adott terméket. Az se hoz lázba ha valami most akciós de egyébként van belőle vagy nem is kellene.

John Doe3 2019.07.11. 12:51:30

Én nézem a reklámokat. És jót dühöngök rajtuk. Kedvenceim között van a "mesterséges hatóanyag? Köszönöm, nem! " amely egy természetes, de daganatkeltő hatóanyagú reumakrémet reklámoz. Klasszul látható, mennyire hülyének néznek minket.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.07.11. 12:54:08

Baromság. Nincs Taigetosz. A legjobb megoldás, hogy az ostobák természetes szelekcióként önmagukat irtsák ki, a hit az ilyen reklámokban. Egyikért sem kár.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.07.11. 12:56:44

@kéki béla:

"tévében távirányító, "

Ne aggódj, előírják a kamerás tévét, jelenti a szobában látott létszámot a központba bigbratyónak, és központilag lesz beállítva a hangerő... ha bármilyen módon beszünteted a reklám hangját, megy a jelentés oszt mehetsz átnevelő táborba.

Üdv a jövendő szép világban, a kezdeti nyomok már láthatóak...

cso zsi 2019.07.11. 13:50:39

@csúti csüngőhasú tolvaj: Nem állunk tőle messze.
Androidos telefon, facebook, google kereső.
Az okosabb telefonok mellett ma már beszélni sem nagyon szabad, mindent hallanak az asztalra-zsebbe téve is.
Ha szóba kerül egy közismert termék, vagy szolgáltatás, az egy napon belül megjelenik a face oldalsávon.
Ha netán googleval rákeresel valamire, az perceken belül ott lesz a face hirdetések között.
A google nyomonkövet (kikapcsolható),és már teszi is fel a kérdést, hogy milyen az üzlet, amiben jártál? (nem, csak elmentem előtte, de bepozicionálta).

@Koch Mária: "Magamat kigúnyolom, ha kell". De ne erőltessék rám.
Egyszer poén, rendben van. De félóránként már több mint túlzás.

Azért mert (most épp) olcsóbb nem igazán. Mert az vagy egy beragadt készlet, és ott az új típus, vagy kiderült a típushiba, és eladhatatlan lenne.

Webshopból? Sokmindent.
Teleshopból semmit... Tapasztalatból, mert ajándékokat kaptam már onnan. Mind a kukában végezte. Annyit nem ér, hogy garanciáztassa az ember.

cso zsi 2019.07.11. 13:54:20

@Koch Mária: Olvastam némelyiket. Hasonló korú nőkkel "küzdök" jóideje. Van baj rendesen. :D

Koch Mária 2019.07.11. 15:56:13

@John Doe3: Ebben nem tudok sajnos állást foglalni. Nem gondolom, hogy olyan terméket engednek forgalmazni, mely rákkeltő hatású. Főleg akkor, ha annyira nyilvánvalóan rákkeltő hatású, hogy az emberek -így te is- kapásból ismerik a hatóanyag rákkeltő hatását.

Nagyon szigorúak a forgalombahozatali procedúrák. Persze, olyan is van, amikor néhány év múlva a tudomány fejlődésének egyik lépcsőfokára feljutva kiderül, hogy mégsem oké valami. Ez ellen nem vagyunk védve, mert itt és most éppen ennyit tudunk (tudnak a tudósok) egy hatóanyagról.

Koch Mária 2019.07.11. 16:04:04

@csúti csüngőhasú tolvaj: jaj, ne tedd ezt. Egészen eddig remek kis élet zajlott itt. Erre jössz ezzel az összeseküvés elmélettel, ami nettó bullshit. Csak abban bízom, hogy nem gondolod komolyan, csak trollkodsz a poén kedvéért, de rossz poén, hidd el.

@cso zsi: a google tudtommal akkor küld ilyen üzenetet, ha megadtad az engedélyt a helymeghatározásra. Ha nem, akkor nem fogsz kapni. Igen, valóban lehet egyébként zavaró, hogy sok mindent tudnak rólunk, az eladástechnika egyik nem túl etilkus fajtája. De ha egy kórház kell azonnal, akkor életmentő lehet, ha azonnal megtalálod. Szóval pro és kontra...

Ha beszélsz bármiről, majd viszontlátod a neten, nem azért van, mert lehallgatnak, olvass utána.

Koch Mária 2019.07.11. 16:04:51

@cso zsi: Remélem, segítesz is nekik átvészelni, mert úriember vagy. :-)

balazsman 2019.07.11. 18:49:29

@kéki béla: +a többiek, akik reklámmentes életet szeretik.
remélem mindannyian fizettek minden tartalomért, amit elfigyasztasz, támogatjátok az Indexet, perkáltok a filmekért VOD-on, vagy vesztek fizikai hordozókat.
Viszont ha elfogadod, hogy ingyen kapsz műsort, cikket és az még érdekel is, akkor a reklám adja az előállító szájába az ennivalót, megérdemli, mert olyat gyártott, ami téged érdekel. A profitot is megérdemli.

Mikor tanulják már meg az emberek, hogy semmi sincs ingyen, ami pedig látszólag az (Android, Facebook) ott te vagy az áru.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.07.11. 18:58:05

@Koch Mária:

A struccpolitika nem segít. Ha nem látod a világot magad körül, ne arra haragudj aki észreveszi a valóságot.

Koch Mária 2019.07.11. 19:04:47

@balazsman: Köszönöm, hogy behoztad ezt az új szempontot. :-)

Koch Mária 2019.07.11. 19:11:05

@csúti csüngőhasú tolvaj: 1. nem haragszom. Miből gondolod az ellenkezőjét? 2. nem szokásom elbújni... látod mikről írok? Kettőnk közül te vagy elbújva. Szerintem a valótlan aliasok mögé bújva kommentelőket mindenhonnan ki kéne tiltani. Írjak rá indokokat? De nem tettem meg veled (sem). 3. nyilván mindenki a saját hitrendszere szerint látja a világot. 4. leírtam a véleményem + leírtam neked is. Én is tiszteletben tartom a tiéd, te is az enyém. Még akkor is, ha nem értünk egyet.

ZSIRáfZSÍR 2019.07.11. 21:57:05

@balazsman: "Viszont ha elfogadod, hogy ingyen kapsz műsort, cikket és az még érdekel is, akkor a reklám adja az előállító szájába az ennivalót, megérdemli, mert olyat gyártott, ami téged érdekel. A profitot is megérdemli."

Nos, nem!
Gondolom, hogy senki nem tartott fegyvert az "előállító" homlokához, hogy márpedig neki ezt csinálnia kell. Az a saját döntése. Mindegy, hogy hobbiból, feltűnési viszketegségének vakargatásából, unalmában vagy bármely egyéb okból/célból vált "előállítóvá", engem nem érdekel.

Ha grafomán, közlési kényszeres, ige-hírdető vagy csak egyszerűen lúzer, teremtse meg saját magának az anyagi hátteret az agymenéseihez és ne az én f...al akarja verni a csalánt. Ne az én hátamon akarjon felkapaszkodni az uborkafára. Ne az én arcomba tolja bele ezerszám kéretlenül a reklámokat, értsd ne engem árusítson ki.

Újabban néhány website-on belefutottam olyan jelenségbe, hogy felugró ablakban arra figyelmeztettek, hogy reklámblokkolót használok és ugyan kapcsoljam már ki, mert az csökkenti a bevételeiket. Hát barátom, pedig szokjál hozzá, hogy egyre inkább ez lesz és egyre többen használják az adBlokkereket a Ghosteryt a cookie-blokkolókat. Majd elmorzsolok néhány könnycseppet a reklámbevételek miatt elhulló oldalakért, de ilyen áldozatra hajlandó vagyok.

Egyébként pedig tetszettek volna nem túltolni, elviselhetetlen mennyiségűre felfuttatni a sok idiótábbnál idiótább reklámot.

kéki béla 2019.07.12. 11:43:51

@balazsman: szeretem, mikor egy anonim senki lopással vádol ismeretleneket, nagy nyilvánosság előtt.

Egyébként majd akkor pofázz, ha a netes reklámok nem jelentenek biztonsági kockázatot! A tévém távirányítójához mdg végképp semmi köze egy ilyen ordító egérnek.

kéki béla 2019.07.12. 11:45:58

@Koch Mária: ha jól sejtem, te nem olvastad az 1984-et...

kéki béla 2019.07.12. 12:16:36

@Koch Mária: talán nem véletlen... az a Fabulon a bőre őre, ezt használja nyakra-főre még elment. Akkor. Ma, a sok bugyuta és sokszor hazug reklámok közt... nem mondom, hogy tökéletesen ki tudom zárni, de igyekszem.
Pl. van valami monoton "zene", aminek egy nagyon rövid részlete ismétlődik folyamatosan... az első másodpercben felismerem, de a mai napig nem tudom, mit reklámoz.
Vagy a magukat orvosnak hazudó fehérköpenyesek a fogkrémtől a bioviagrákig terjedő hazugságokkal...
Sorolhatnám.
Az meg külön irritáló, mikor véletlenül adblock nélkül böngészek és csupa olyan reklámot tolnak az arcomba, amik a közelmúltban meglátogatott lapokat reklámoznak.

Koch Mária 2019.07.12. 15:21:36

@kéki béla: alapmű, olvastam. De ez nem jelent semmit. Olyat is biztosan olvastál, hogy mostanra már automata működés:-)ű szkafenderekben röpködünk ide-oda, stb. Irodalom, jobb és rosszabb. Részemről ez a téma kifutott, nem egymás meggyőzése a cél. :-)

balazsman 2019.07.14. 11:47:18

@ZSIRáfZSÍR: Nem a bloggerekről beszéltem, hanem a rendes újságírásról, az online hírportálokról, ahol elvárod a fotós-grafikonos illusztrációkat, az AP/Reuters/Bloombergs hírek átvételét (ez sincs ingyen!), a kiküldött tudósítókat, stb. Itt komoly befektetés történik az üzemeltető részéről, amit vagy előfizetési díjjal próbálnak ellensúlyozni egyre gyakrabban vagy reklámokkal - itt jönnek z Adblock-huszárok a képbe a fene nagy integritásukkal és azzal, hogy még az is fáj nekik, ha rá kell nézni egy képre.

balazsman 2019.07.14. 11:56:05

@kéki béla: Nem írtam le azt a szót, hogy lopás, de ha szerinted is annak minősül ez, akkor érted a probléma lényegét.
Minőségi újságírásért megéri fizetni reklámokkal, és csodálkoznék, ha ilyen híroldalakon kártékony reklámokba futnál bele. Az, hogy pornót nézel vagy torrentezel, nem az én hibám...

A tévéden is megvan a lehetősége, hogy reklámok nélkül kapj tartalmat, érdekes módon az HBO előfizetői táborának mérete eltörpül a reklám ellen tiltakozóéktól.
De ezzel sincs gond, egyre több lesz idővel a ingyenes fogható tévéadás, de ezeket mind a reklámok fogják eltartani, úgyhogy kezdj el spórolni vagy "rájössz, hogy kell félni a reklámtól. Meg is lehet szeretni."

kéki béla 2019.07.14. 13:31:10

@balazsman: nem, szerintem gerinctelen rágalmazásnak minősül az eredeti böffentésed.

kéki béla 2019.07.14. 13:32:42

@balazsman: gyk: gyáva volt leírni, hogy "lopás", csak "finoman" utalt rá. Ami az én olvasatomban kimeríti a gerinctelenség fogalmát.

JTU 2019.08.08. 13:44:42

50 felettieknek csak gyógyszer reklám?
BS. !
52 vagyok, költési potenciálom maximumán, 0 gyógyszerre, viszont 3 autó áll a garazsomban, hybrid BMW-tol AMG GTc-ig + motorkerékpár, a legjobb termékekkel veszem magam körül, utazom, kultúrát fogyasztok stb.
Lehet, nem átlagos de nem hinnem hogy az 50 feletti korosztalyrol lemondani okos dolog a modern világban.
Huszonéves marketinges ‘star’-ok, olvassatok ujra a marketing könyveket, (vagy írjatok újakat)...