Nem vagyok nyelvész, marketinges vagyok. Szőrszálhasogató sem vagyok, de nem tudok szó nélkül elmenni nyilvánvaló kreténségek mellett.
Észreveszed a hibákat?
A plakát iskolapéldája annak, hogyan tud egy fantasztikus kezdeményezést széttrollkodni valaki. Nem tudom, ki követte el az orbitális nyelvtani hibákat. Vagy a FIA magyarországi ügynöksége, vagy a fordító. Ez majdnem mindegy is, ami nem mindegy, hogy senki sem vette észre.
Érzékenyítés vagy röhögés a cél? Marhára nem mindegy.
A kampányhoz sok neves élsportoló adta az arcát. Pont ez a kampány az, amelynek üzenete fontos mindenki számára. Hogy lehet ilyen nevetséges hibákkal elterelni a figyelmet az üzenet lényegéről és közröhej tárgyává tenni a célt és a szereplőket?
Nem tudok nem cinikus lenni
Nézzük az első mondatot: Ittasan ne hagyja vezetni barátait. Lefordítom: ha részeg vagy, ne engedd, hogy a barátaid vezessenek. Ja, vezess csak te nyugodtan. Részegen. Hátha még többen halnak meg az utakon a jelenlegi célszám, a napi 3500 ember helyett.
A második mondat se kutya: 400 m-es olimpiai bajnok és világbajnok futó. Szegény Wayde Van Niekerk, vagyis inkább szegény szülei. Nem semmi lehetett már gyerekkorától etetni, ruházni és a lakást folyton magasabb belmagasságúra átépíteni. Vajon hány éves korára érte el a jelenlegi 400 méteres magasságát a kis Wayde? Vajon minimum hány méteresnek kell lennie a barátnőjének ahhoz, hogy kompenzálni tudják a méretkülönbségből adódó nehézségeket? Egy pozitívum is akad: rá seki sem mondhatja, hogy beképzelt, hiszen valóban a fellegekben jár.
Ha már kritizálok, illik megoldást is mutatni, ami nem nagy kunszt: Mit szólnátok például egy ilyen fordításhoz?
Ne hagyja vezetni ittas barátait.
Wayde Van Niekerk olimpiai és világbajnok futó 400 méteren.
Ezen a variáción nem kellett sokat gondolkodnom, zsigerből jött. Kár, hogy a Grétsy Lászlók már nincsenek közöttünk és így elsilányul a helyesírásunk. Kár, hogy az ügynökségek nem kontrollálják a fordításokat, kár, hogy nincsenek olyan lektorok, akik ellenőrzik a szövegeket, és nagy kár, hogy kint is maradnak ezek az ostoba plakátok, közröhej tárgyává téve egy értékes kampány üzenetét.
Mondjuk úgy, erősen csorbult az insight kedves kollégák. És ez nem vicces, főleg akkor nem, ha emberéletek megóvása érdekében kampányol egy szervezet.
Már más sem hiányzik, mint az, hogy én is hagyjak ebben a bejegyzésben helyesírási hibát. :-)
Nő, marketinges, újságíró, 50 év feletti vagyok. Küldetésem, hogy segítsek megbízóimnak eljutni a vevőikhez. Küldetésem, hogy azokban a témákban, melyek nagyobb társadalmi figyelmet kell, hogy kapjanak, kutatómunkát végzek és segítséget próbálok nyújtani.
20 év marketinges munkatapasztalat, több mint 5600 konzultációs óra, több mint 250 kampány, több mint 150 vállalalati ügyfél és jónéhány segító projekt köthető hozzám.
Klimaxnapló... és Marketinges szemmel... írok a KözelképeM nevet viselő blogomban.
Hol találsz meg?
http://medianexus.hu/, http://www.40plusz.hu/, https://kochmaria.hu/,